8 Kasım 2010 Pazartesi

ÇİÇEK EKMEK



Türkiye’de yaşayanlar evde ekmek yapma ihtiyacı hissediyorlarmı bilemiyorum ama biz yurtdışında yaşayanlar için, fırından yeni çıkmış sıcacık ekmek büyük bir nimet...
Ekmek makinam bozulduktan sonra, ekmeğimi kendim elde yoğurarak yapmaya başladım ve sonuçtan daha çok memnun kaldım. Öyle düşünüldüğü kadar zor ve uğraştırıcı değil inanın, el alıştıktan sonra hele daha da kolay geliyor. Sadece iki aşamada hamurun mayalanmasını beklediğimiz için biraz zamana ihtiyaç oluyor, o kadar.
Ben bu tür tariflerde, genellikle unun ölçüsünü verip sıvı malzemeyi “ aldığı kadar“ diye yazardım. Nedeni, unların markaları ve de kaliteleri alacağı sıvı miktarını değistirebiliyor. Geçenlerde sevgili kuzen Ebru’dan bu konuda şikayet alınca (beni başka blogların tariflerini uygulamakla tehtid etti:) tüm malzemeyi ölçerek verdim bu defa.  Siz yine de ekstra ununuzu ilave ederken, azar azar ekleyin ki, sert bir hamur olmasın.
Ebru’cuğum haydi bakalım bu ekmeği denemen artık mecburi. Senin yaptığının fotosuyla birlikte yorumunu da bekliyorum....

MALZEMELER:
  • 3,5 + 1/2 su bardağı un
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı toz maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 2-3 çorba kaşığı keten tohumu (isteğe bağlı)
ÜZERİNE:
  • 1/2  Türk kahve fincanı ılık süt
  • Susam, çörekotu ve haşhaş tohumu
HAZIRLANIŞI:
  • 1 su bardağı ılık suyun içinde 1 tatlı kaşığı şeker ve mayayı karıştırıp, üzeri köpüklenene kadar bekletin.
  • Büyükçe bir karıştırma kabına 3,5 su bardağı unu eleyin. 1 tatlı kaşığı tuzu ve keten tohumunu da ilave edip mayalanmış 1 su bardağı suyu, 1 su bardağı sütü ve 2 çorba kaşığı sıvıyağı da ekleyip karıştırın. Ele yapışan bir hamur olacaktır, kalan 1/2 su bardağı un ile, azar azar ilave ederek ele yapışmayan kulak memesi yumuşaklığında bir hamur olana kadar yoğurun.
  • Üzerini örtüp ılık bir ortamda en az 1 saat, hamur iki katı kabarana kadar bekletin.
  • Hamur mayalandıktan sonra 8 eşit parçaya ayırıp, unlanmış tezgahta tekrar çok az yoğurarak hamurları yuvarlak şekillendirin.
  • Yağlı kağıt serilmiş, 28 cm. çapındaki yuvarlak fırın tepsisine çiçek şeklinde yerleştirin.
  • Biraz ılıtılmış fırında tekrar hamurlar iki katı olana kadar bekletin. Üzerlerine biraz ılık süt sürüp, isteğe göre susam, çörekotu ya da haşhaş tohumu serperek, önceden ısıtılmış 350F - 180 C fırında kızarana kadar pişirin.
 Afiyet olsun.

2 yorum:

CEPAYNASI dedi ki...

muhteşem görünüyor:)
eline sağlık...

Didem dedi ki...

aklıma enistemin halama sevgililer gunu hediyesi olarak cicek ekmek getirmesi geldi teyzos:)ellerine saglık cok guzel gorunuyor gercekten...