2 Kasım 2010 Salı

Havuçlu kek



Araya cadılar bayramı tarifi ve de resimleri girince, benim havuçlu kek sırada bir hayli uzun bekledi...
Bir süredir güzel bir havuçlu kek tarifi aramaktaydım ve nihayet Cafe Fernando'nun keki tam istediğim tarif oldu. Tarif, Shirley O.Corriher'in Bakewise isimli kitabındaki havuçlu kek tarifi. Cafe Fernando oradan esinlenmiş ben de Cafe Fernando'dan...
Kekin ölçüleri büyük, o bakımdan 25 cm. çapında, 10 su bardağı kapasitesi olan bundt kek kalıbı kullanmanızı tavsiye ederim.
Ben tarifte bazı küçük değişiklikler yaptım. Örneğin üzüm çekirdeği yağı yerine mısırözü yağı kullandım, elle karıştırmak yerine mixeri tercih ettim vs.
Cok güzel kabaran, nemli bir kek oldu, tavsiye ederim.

MALZEMELER:
  • 200 gram ceviz içi
  • 15 gram tereyağı + kalıbı yağlamak için az miktarda
  • 2 su bardağı un
  • 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz tarçın
  • 6 çorba kaşığı (30 gram) hindistan cevizi
  • Taze rendelenmiş, eser miktarda muskat (nutmeg)
  • 5 adet yumurta
  • 1 su bardağı beyaz şeker
  • 1 su bardağı kahverengi şeker
  • 2 çay kaşığı vanilya özütü (vanilla extract)
  • 3/4 su bardağı mısırözü yağı (veya ayçiçek, kanola ya da üzüm çekirdeği yağı)
  • 1/2 su bardağı- tercihen - taze sıkılmış portakal suyu
  • 350 gram ince rendelenmiş havuç (soyulmamış ağırlığı 450 gram)
  • 1/4 su bardağı pudra şekeri (servis ederken üzerine serpilecek)
HAZIRLANIŞI: 
  • Ceviz içlerini teflon tavada, orta ateşte  10-15 dakika kadar kavurun. Ateşten alıp 15 gr. tereyağını ve tuzun yarısını ekleyin ve bütün cevizlere bulanana kadar karıştırın. Soğuduktan sonra iri parçalar halinde doğrayın.
  • 25 cm çapındaki bir Bundt kek kalıbını tereyağı ile yağlayın.
  • Büyük boy bir karıştırma kabında 2 su bardağı elenmiş unu, tuzun geri kalanını, 2 tatlı kaşığı kabartma tozunu, 1 tatlı kaşığı toz tarçını, 6 çorba kaşığı hindistan cevizini ve ince rendelenmiş muskatı karıştırın.
  • Bu aşamada, fırınınızı 180 dereceye getirip ısıtın.
  • Diğer bir karıştırma kabında, 5 yumurtayı, 1 su bardağı beyaz, 1 su bardağı kahverengi şekeri mixer ile çırpın. 3/4 su bardağı sıvı yağı, 2 çay kaşığı vanilya özütünü, 1/2 su bardağı portakal suyunu ekleyin ve krema kıvamına gelene kadar karıştırın.
  • Kuru malzemeleri, yaş malzemeye azar azar ekleyin ve pütürsüz olana kadar karıştırın. En son rendelenmiş havuçları ve cevizleri de ilave edip bir spatula ya da tahta kaşık ile tüm malzemeyi son kez karıştırın ve kalıba dökün. Kalıbın tabanını tezgaha birkaç kez vurup hamurun içindeki hava kabarcıklarını çıkartın.
  • Önceden ısıtılmış, 180C - 350 F fırında, 55 dakika pişirin. ( 55 dakikanın sonunda, kekin ortasına kürdan sokarak, pişip pişmediğini kontrol edin). 
  • Keki fırından çıkarıp, soğutma telinin üzerinde oda sıcaklığına gelmesini bekleyin ve servis tabağına alın. İyice soğuduktan sonra, pudra şekeri serpip servis yapın. 


Afiyet olsun.




7 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

afiyet bal olsun
nefis olmuş gercekten
bir dilim alabilirmiyim :)

sarkaç dedi ki...

Elinize sağlık.Cevizler kavrulunca daha da nefis olmuştur. Ben 2 su bardağı un kullandığımda en fazla 1 su bardağı şeker kullanırım. Tadı nasıldı? Şeker miktarı tam diyorsanız öyle deneyeceğim. Eğer tatlı geldiyse hiç olmazsa 1,5 bardağa indirsem mi diye düşüneceğim. Teşekkürler

Unknown dedi ki...

Asumancım kek muhteşem görünüyor elle
rine sağlık sevgiler.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bende uzun süredir havuçlu kek tarifi arıyorum ellerine sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

Sevgili Sarkac, Sekerin 1 bardagi kahverengi seker oldugu icin cok tatli olmadi. Malum kahverengi sekerin tadi daha az oluyor. Gonul rahatligi ile deneyebilirsin...
Sevgiler.

sarkaç dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Sevgiler

Ebru dedi ki...

ben bugun denedim, bir kismini da muffin kaliplarina koydum. muffinler harika oldu ama kekim bir sekilde kabarmadi:( tadi yine de harikaydi...