20 Ocak 2013 Pazar

Düşük kalorili Brownie/kek



Yumurtasız, sütsüz ve yağsız hazırlanan, brownie kadar yoğun olmayan, kek kadar da kuru olmayan çok lezzetli ve düşük kalorili bir tarifi paylaşacağım bugün sizlerle. Benim kuru keklerle pek aram yok, ’ıslak kek’ tarzı kekleri daha çok seviyorum. Bu tarif, hem brownie havasında ama brownie’den çok daha düşük kaloride olduğu için de suçluluk duymadan yiyebileceğiniz bir kek/brownie oluyor.
İçinde yumurta ve süt’te olmadığından, bu besinlere alerjisi olanların da favorisi olacağına inanıyorum.

1 cup= 250 ml’lik su bardağı

 
MALZEMELER: (24 adet)
  • 1/2 cup elma sosu (unsweetened applesauce)
  • 2 orta boy olgun muz (ezilmiş)
  • 1,5 cup şeker
  • 1 tatlı kaşığı vanilya özütü (vanilla extract)
  • 1/2 cup kakao
  • 1,5 tatlı kaşığı karbonat (ben kabartma tozu/baking powder kullandım)
  • 1/2 tatlı kaşığı tuz
  • 2 cups kabukları ile, ince rendelenmiş kabak
  • 2 cups un
  • 1/2 cup irice kırılmış ceviz
  • Üzeri için 24 adet yarım ceviz içi  
HAZIRLANIŞI:
  • Fırınınızı 350F/180C ye ısıtın. 23x33 cm' lik borcamı yağlayın. Mixer ile elma sosu, ezilmiş muz ve şekeri karıştırın. Vanilya ve kakaoyu ilave edip, karıştırın. Kabağı ekleyip, karıştırın. En son elenmiş unu, karbonatı, tuzu ve cevizleri ilave edin ve son kez tüm malzemeyi karıştırın.
  • Yağlanmış kalıba dökün ve kalıbı tezgaha yavaşça vurarak, malzemenin her tarafa eşit yayılmasını sağlayın.
  • Yarım ceviz içlerini göz kararı üzerine yerleştirin.
  • Önceden 180C'ye ısıtılmış olan fırında, 25 dakika pişirin (kürdan batırıp piştiğine emin olun).
Afiyet olsun.



Recipe submitted by SparkPeople user PSALM34:1-4.


4 yorum:

Aylin ege dedi ki...

Dun dayanamayip denedim ve dediginiz gibi gercekten de hic sucluluk duymadan yarisini mideye indirdim bile:))))

Tesekkurleeerrrrr

Asli dedi ki...

Tam deneyecegim baktim kabak yok, en kisa zamanda denemek istiyorum. Goruntu nefis....

Okyanus Otesi dedi ki...

Bu sabah hemen denedim nefis nefis :) ben bir tek kek kalibi yerine 12'lik muffin kabinda pisirdim.... tek oldugumdan oldugumdan fazla tabii ki acaba dondurabilirmiyim ki? ne dersiniz? eger donduramaz isem sirkettekiler ziyafet cecek p.tesi gunu:) tekrar tesekkur ederim kendi adima:)

Unknown dedi ki...

Sevgili Okyanus Otesi, bence 1 tanesini dondurun deneme amacli, digerleri ile de sirketteki arkadaslarinizi sevindirim derim ben :))

Afiyet olsun, sevgiler...